пʼятниця, 20 червня 2014 р.

Тренуємо дитячу пам"ять

Пам´ять – гарна здатність, запам´ятовувати важливі моменти. Вона з´являється в людини із самого народження, але її потрібно розвивати.

З народження маля помалу починає опановувати своєю пам´яттю. Спочатку діти починають запам´ятовувати виконані прості рухи, потім пережиті емоції. Потім образи речей. Розвивати пам´ять потрібно обов´язково. Чим краще розвинена пам´ять, тим вище дитячийінтелектуальний потенціал. Для розвитку пам´яті використають різні розвиваючі ігри й цікаві вправи.

Рухова пам´ятьпроявляється через кілька місяців, коли маля вчиться плазувати й робити перші кроки, брати руками різні предмети. У три роки він уже вміє


вмиватися, стрибати, бігати, защібати ґудзики, зашнуровувати взуття. Чим старше маля, тим складніша робота рухової пам´яті.Щоб розвивати рухову пам´ятьтреба виконувати спеціальні вправи. Батьки, проходячи по кімнаті, повинні прийняти кілька різних поз. А для маляти завдання: пройтися по тим ж місцям і повторити пози. Для початку маля може повторити пози в тім порядку, як їхні батьки показували, а потім зворотному порядку. Ще проста вправа – «Роби як я». Дитинурозмістити біля себе й виконатикілька маніпуляцій з її тілом – нахилітьшию, зігніть ногу, підніміть руки нагору. А потім попросите маля повторити ці вправи самостійно.

Емоційна пам´ять підштовхує або застерігає нас до дій, зберігає наші враження про відносини з навколишніми.Наприклад, якщо дитину подряпала кішка, то надалі отримані враження обмежать його цікавість.

Вправи по розвитку емоційної пам´яті необхідно виконувати в нових для маляти місцях. Наприклад, бути на природі, звертайте його увагу на звуки й пейзажі природи. Добре, щоб маля запам´ятовувало відчуття радості й веселощі на відпочинку

Зворотна пам´ять Вона сприймається за допомогою зору, смаку, слуху, дотику. Згідно цього її можна розділити на зорову, смакову, слуховую, дотикальну. Як правила, зорова й слуховая пам´ять у дітей розвинена найкраще.

Розвиваю слуховую пам´ять різними звуками: звук дощу,шум вітру, гуде літак. Зробіть вправу – покажіть маляті кілька музичних інструментів. Дайте послухати йому як вони звучать і проговорітьїхні назви. Потім пограйте гру: ви граєте на інструменті, а маля нехай угадає назву інструмента.

Словестная пам´ятьрозвивається паралельно з розвитком мови. Нехай батьки частіше запитують у малят імена людей, співати пісеньки, назви предметів, читати вірші. Може бути,що маля не зрозуміє їх зміст, але запам´ятає їх завдяки ритмічності й звучності.

Джерело: http://psychologia.ucoz.org/index/rozvitok

Немає коментарів:

Дописати коментар