Ознаки затримки мови:- В 1-2 роки малюк не може показати зображення на картинці («Де ведмедик?»), Не розуміє найпростіших питань;
- В 2-3 роки плутає поняття «верх» – «вниз», не може виконати послідовно дві команди («Підніми пляшку і дай її мені!»), Скласти фразу з 2-3 слів, назвати відомі йому предмети;
- В 3-4 року не відповідає на найпростіші запитання: «хто?», «Що?», «Де?». Його не розуміють сторонні, він вживає фрази, що складаються не більш ніж з 4 слів, неправильно вимовляє більшу частину звуків.
Як діяти?
- Зверніться до логопеда, психоневролога чи дитячого психотерапевта.
- Не «сюсюкайте» з малюком, розмовляйте з ним спокійно, не розтягуючи спеціально слова і не уповільнюючи мова.
- Заохочуйте прагнення ставити запитання.
- Читайте дитині щодня.
- У малюка має бути достатньо нових вражень (але не дуже багато).
- Заохочуйте спілкування і гри з іншими дітьми.
- Нехай дитина регулярно слухає диски з улюбленими пісеньками, казками, музикою, віршами.
Заїкання
Коли перерви в мові становлять понад 10% – це вже заїкання. Заїкання зустрічається частіше у хлопчиків, ніж у дівчаток (в співвідношенні 3:1). Діти, що заїкаються не є менш розумними, ніж інші дітки. У них звичайний інтелект.
Як діяти?
Малюк, що заїкається потребує постійного нагляду логопеда і психоневролога.
- Не читайте дітям книги не за віком.
- Не дозволяйте часто і довго дивитися телевізор.
- Не перевантажуйте дитину враженнями.
- Навіть караючи дитину, дійте м’яко, не лякайте його.
- Говорити з таким малюком треба чітко, плавно.
- Постарайтеся підібрати йому в компанію врівноважених,що добре говорять дітей.
- Не залучайте заїкуватих малюків в ігри, які збуджують.
- Таким дітям дуже корисні заняття музикою, співом і танцями.
Дитина не каже «Р»
У нормі дитина опановує вимовою звуку «Р» до 5-6 років. Самостійно займатися зазвичай не рекомендують, тому що ви можете викликати неправильний звук. Постановку звуків краще починати у віці 4 років. Самі ви можете робити гімнастику артикуляції. Не загострюйте увагу на неправильній вимові звуків. Якщо немає проблем, пов’язаних з будовою мовного апарату (наприклад, коротка вуздечка мови), то логопед поставить звук приблизно за один-два місяці, навіть якщо займатися лише раз на тиждень. Для постановки звуку використовуються вправи, коли викладач зондом або ватною паличкою дратує мову, змушуючи його вібрувати. Далі дитина зможе змусити вібрувати мову самостійно. Спочатку звук з’явиться в поєднанні з Т або Д, тобто «Трр» або «ДРР», а потім і окремо. Потім логопед введе його в склади, і нарешті, в слова. Процес піде швидше, якщо дитина не використовує горловий Р, краще якщо він замінює спочатку Р на Л, Й, або взагалі пропускає.
Чим раніше виявлена проблема, тим швидше і легше її можна виправити. Тривогу у батьків повинно викликати не тільки відсутність мовлення на два роки, а й запізніле гудіння і белькотіння. Тому, якщо ви запідозрили недобре в мовному розвитку малюка, порадьтеся з професіоналами! Кваліфікований спеціаліст-логопед вміє не тільки виправляти і ставити звуки, але й стимулювати появу мови у не говорящих дітей.
Джерело: http://forgirl.org.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар